You are currently viewing نکات DIY برای محافظت از کفپوش های خود

نکات DIY برای محافظت از کفپوش های خود


وقتی به خانه جدیدی با کفپوش های فوق العاده نقل مکان می کنید یا برای نصب کف جدید خیره کننده خود وقت می گذارید، می خواهید تا زمانی که ممکن است از آن لذت ببرید. برای این کار باید اقداماتی را برای محافظت از کفپوش انجام دهید. در این مقاله، نکات ساده و در عین حال موثری را که می‌توانید در خانه انجام دهید، برجسته می‌کنیم.

انواع کف ها دارای ویژگی ها، دوام و مراقبت های متفاوتی هستند. مثلا، کف‌های چوبی را می‌توان نسبتاً به راحتی سمباده زد و پر کرد اگر کثیف یا آسیب دیده باشند. این موضوع در مورد تخته های لمینت کف صدق نمی کند، بنابراین باید مراقب باشید تا در وهله اول آسیبی وارد نشود. نحوه انجام را بخوانید مراقبت از پارکت لمینت شما و نحوه نگهداری از پارکت اینجا.

پاپوش خانگی

یکی از رایج ترین مواقعی که ممکن است کف شما آسیب ببیند، جابجایی مبلمان است. در حالی که ممکن است هر ماه مبلمان خانه خود را تغییر ندهید، اکثر مردم هر سال در برخی مواقع تغییراتی را ایجاد می کنند. برخی از مبلمان، مانند صندلی های غذاخوری، چندین بار در روز جابه جا می شوند، بنابراین آسیب می تواند به سرعت جمع شود. با نزدیک شدن به کریسمس، و با جابجایی مبلمان برای ایجاد فضایی برای درختان کریسمس، صندلی های اضافی و میزهای ناهار خوری، ممکن است این زمان بیشترین جابجایی مبلمان باشد.

همیشه توصیه می شود هنگام جابجایی اثاثیه خود را به جای کشیدن آن بلند کنید. در حالی که برخی از طبقات مانند سنگ و کفپوش وینیل بسیار بادوام هستند، دیگران بیشتر از پایه های مبلمان مستعد خراش هستند.

یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، ایجاد پدهای پارچه‌ای برای قرار دادن روی پایه‌های مبل یا صندلی است. به این ترتیب هنگام جابجایی اثاثیه، کفپوش شما محافظت می شود.

راه های زیادی برای ایجاد روکش های پارچه ای برای پایه های مبلمان وجود دارد و یکی از ساده ترین راه ها این است که یک جفت جوراب قدیمی بردارید و آن ها را در انتهای میز و پایه های صندلی قرار دهید. این یک راه عالی برای محافظت از کفپوش های شما برای یک بار چیدمان مبلمان است زیرا به مواد، زمان یا مهارت خاصی نیاز ندارد.

جوراب مبلمان خانگی

اگر به محافظت دائمی نیاز دارید، پس چیزی می خواهید که نامرئی باشد. یک راه حل ساده خرید پدهای نمدی یا تغییر کاربری پارچه قدیمی است. از قلم استفاده کنید تا دور پایه های مبلمان را مستقیماً روی پارچه/نمد بکشید. شکل را با دقت برش دهید و پد را به پایه پایه های مبلمان بچسبانید. اگر می‌توانید قلاب بافی یا بافتنی ببافید، می‌توانید یک مسابقه کامل بسازید جوراب مبلمان زیبا که در تمام طول سال عالی به نظر می رسد.

مطمئن شوید که پایه‌های مبلمان همسطح هستند

اگر مبلمانی با پایه های چوبی دارید، این احتمال وجود دارد که پاها به مرور زمان خشن و ناهموار شوند. این مشکل ساز است زیرا به این معنی است که وزن فردی که روی صندلی می نشیند به طور مساوی بین هر 4 پا توزیع نمی شود. با افزایش فشار روی سه پا، احتمال آسیب دیدن کف زیرین در اثر فرورفتگی‌های فشاری بیشتر می‌شود.

برای صاف و هموار کردن پایه های صندلی از کاغذ سنباده استفاده کنید. بسته به ناهمواری پاها، ممکن است حتی یکی از پاها را طوری تغییر دهید که طول همه آنها یکسان باشد.

فرش هایی که با دقت قرار داده شده اند

فرش ها به دلایل زیادی یک افزودنی هوشمند برای خانه شما هستند. آنها نه تنها فوق العاده به نظر می رسند، بلکه می توانند واقعاً کاربردی باشند! موکت‌ها همراه با مزایای کشنده صدا، به محافظت از کفپوش‌ها کمک می‌کنند.

مکان های مختلفی در اطراف خانه شما وجود دارد که واقعاً می توانید از فرش بهره مند شوید. در ورودی خانه، معمولاً یک حصیر یا نوعی فرش برای جلوگیری از ورود کثیفی که می تواند به کف خانه شما آسیب برساند، وجود دارد.

به طور مشابه، فرش ها می توانند در قسمت های غذاخوری بسیار خوب عمل کنند. آن‌ها نه تنها از کف شما در برابر پایه‌های میز و صندلی محافظت می‌کنند که می‌توانند زمین را خراشیده یا خراش دهند، بلکه می‌توانند از ریختن مواد غذایی یا مایعات روی زمین که می‌تواند برخی از مواد را لکه‌دار کند، جلوگیری می‌کند. در حال حاضر فرش های قابل شستشو با ماشین لباسشویی وجود دارند و برای استفاده در زیر میز ناهارخوری ایده آل هستند، شاید اگر خانواده جوانی دارید، زیرا مهم نیست که غذا روی فرش بیفتد.

ناخن های حیوان خانگی را کوتاه کنید

برای بسیاری از ما، حیوانات خانگی ما مقدار زیادی شادی را به زندگی ما می آورند. با این حال، برخی از حیوانات خانگی می توانند برای کف و مبلمان شما خطر ایجاد کنند. کوتاه نگه داشتن ناخن های حیوان خانگی به این معنی است که دیگر نگران خراشیدگی کف خانه خود توسط سگ ها یا گربه ها در اطراف خانه خود نخواهید بود. این امر به ویژه در صورتی که کف‌پوش‌های چوبی واقعی داشته باشید که راحت‌تر از سایر مواد خراشیده می‌شوند بسیار مهم است.

ناخن های بلند سگ به راحتی می توانند در طول زمان باعث آسیب شوند. گربه ها معمولاً آنقدر سخت نیستند که آسیبی به آنها وارد کنند، اما اگر برخی دوست دارند چنگال های خود را روی مبلمان شما تیز کنند. شما می توانید با کوتاه کردن پنجه های آنها از آسیب آنها بکاهید.

گیره یا آسیاب باکیفیت بخرید و هنگامی که تیزی خود را از دست دادند آنها را تعویض کنید. این به سرعت بخشیدن به روند نظافت کمک می کند و باعث می شود حیوان خانگی شما کمتر ناراحت شود. حیوانات خانگی اغلب از کوتاه کردن ناخن‌هایشان خوششان نمی‌آید، بنابراین مطمئن شوید که با آنها رفتار می‌کنید، آنها را آرام نگه دارید و کارهای زیادی را یکباره انجام ندهید.

برخی از قسمت های ناخن در گربه ها و سگ ها دارای رگ های خونی و اعصاب هستند. شما باید مطمئن باشید که این قسمت از ناخن را کوتاه نکنید زیرا برای حیوان خانگی شما بسیار دردناک و خونی خواهد بود! این ویدیو یک مرور کلی از اینکه چرا باید ناخن های سگ خود را کوتاه کنید و چگونه این کار را به درستی بدون آسیب رساندن به دوست پشمالو خود انجام دهید ارائه می دهد (مقاله مفصلی که پوشش می دهد ناخن گیر گربه را می توانید در اینجا پیدا کنید).

https://www.youtube.com/watch?v=sisprxhsc6I

چند سوزن درخت کریسمس بردارید

با نزدیک شدن به کریسمس، به نظر می‌رسید که فقط یک نکته فصلی درج شود. اگر یک درخت کریسمس واقعی در خانه خود دارید، مشکلاتی را که می تواند از افتادن سوزن ها از درخت به وجود بیاید، می دانید. این سوزن ها می توانند چسبنده باشند و بر روی زمین باقی بمانند یا به فرش بچسبند. اگر به کفش یا اثاثیه بچسبند، می توانند به زمین آسیب فیزیکی وارد کنند و همچنین باعث به هم ریختگی آن شوند.

دامن درخت کریسمس می تواند به ارائه راه حلی برای گرفتن آن سوزن ها و محافظت از کف شما کمک کند. همچنین تمیز کردن اطراف درخت شما را بسیار ساده تر می کند.

دامن درخت کریسمس
دامن درخت کریسمس

دامن هایی وجود دارند که تمام طول شاخه ها را طی می کنند، اما اگر چیزی چندان واضح نمی خواهید، می توانید از دامنی استفاده کنید که پایه درخت شما را بپوشاند و همچنان تعدادی از سوزن ها را بگیرد.

در حالی که این نکات همراه با بسیاری نکات دیگر برای محافظت از کف شما وجود دارد، همیشه مهم است که این را به خاطر بسپارید انتخاب مناسب ترین کف برای هر اتاق اولین گام برای محافظت از کف شما است. مهم نیست که چقدر مواد کفپوش خاصی را دوست دارید، باید بپذیرید که برخی از مواد برای مناطق خاصی مناسب نیستند و هیچ گونه اقدامات حفاظتی آن را تغییر نخواهد داد.

(301 بار بازدید شده، 1 بازدید امروز)



Source link